nog geen ondertekeningen

Attest aankoop hond/kat

Het meeste dierenleed en verwaarlozing gebeurt door impulsieve aankopen van dieren. Mocht men hier een procedure aankoppelen zou dit al minder snel gebeuren. We slaan hier twee vliegen in één klap. De broodfokkers buiten honden uit en azen op impulsieve aankopen. Procedure = Nadenken over aankoop dier = Minder dierenverwaarlozing.
Zet mensen aan tot nadenken over het nemen van een huisdier en steun ons verzoek.

dierenliefhebbers

Er is een noodzaak om een regeling te treffen in de verkoop van dieren.
Het kan niet dat men gewoon een hond/kat kan kopen zonder deftige screening/opleiding. Er zijn teveel gevallen van dierenverwaarlozing - een vorm van mishandelling. Dit komt omdat mensen met verkeerde bedoelingen, te weining kennis of geen financiële middelen zomaar, bijvoorbeeld een hond, kunnen verwaarlozen.

Wij vragen een procedure of eventueel het invoeren van een attest voor de aankoop van bepaalde diersoorten. Dit om impulsieve aankopen te doen minderen en zo dierenverwaarlozing in te perken.

onderteken de petitie Attest aankoop hond/kat.

Geen ondertekeningen gevonden