Img 20180710 074344

De veiligheid in de Morekstraat te Wondelgem

Aangepaste snelheden, meer controle's. Fietsers hun eigen plek op de rijbaan. Veiligheid van voetgangers op zebrapaden verhogen. De slechte staat van de weg aanpakken.

buurtbewoners van Wondelgem, passage verkeer, vrachtverkeer, fietsers, gebruikers van de Morekstraat

Wij constateren bijna dagelijks hoe onveilig de Morekstraat wel is: - hoge snelheden waardoor zebrapaden en voorrang van rechts niet gerespecteerd worden; - de veiligheid van de fietsers, die rakelings gepasseerd of de goot ingeduwd worden bij het inhalen omdat ze geen aparte bedding hebben en de straat te smal is voor twee auto's en een fiets tegelijk; - bewoners die door de huidige staat van de straat de trillingen tot achter in de woning voelen.

Wij eisen na zoveel jaren onze veiligheid in de Morekstraat te Wondelgem terug. Wij willen niet wachten op dodelijke ongevallen, en eisen dat er nu wordt ingegrepen. Wij eisen dat de snelheid in de straat wordt verminderd door: - versmallingen, slimme verkeerslichten bij elke zijstraat; - zebrapaden die meer worden geaccentueerd met een vluchtheuvel en aangepaste verlichting; - fietsers die hun eigen plek op de straat krijgen.

Gent
11-11-2018