U, de petitionaris

Geen tsunami aan vrachtwagens op de N46!

De invoering van de kilometerheffing voor vrachtwagens vanaf 1 april 2016 dreigt de leefbaarheid en de verkeersveiligheid langs de N46 zwaar te hypothekeren. De N46 met zijn vele basisscholen zal door het zwaar verkeer als sluipweg worden gebruikt om zo de kilometerheffing te vermijden.

De bewoners langs de N46 en omwonenden

Dat de kilometerheffing voor zwaar verkeer nefaste gevolgen zal hebben voor al wie langs en rond de N46 woont. Vanaf april 2016 zal de nu al druk bereden N46 tussen Oudenaarde en Erpe-Mere omgetoverd worden in een ideale sluipweg voor zwaar verkeer dat de tolheffing op de N60 wil omzeilen.Dit leidt onvermijdelijk tot een overdosis zwaar verkeer op deze nu al zeer druk bereden weg, die op zijn traject vele dorpskernen met kleine schooltjes doorkruist. De heffing schiet zo haar doel voorbij. Minder inkomsten van de kilometerheffing terwijl de hinder enkel groter wordt op bepaalde tolvrije wegen.

omwille van de leefbaarheid en de verkeersveiligheid dat - ofwel de kilometerheffing wordt beperkt tot de autosnelwegen - ofwel de kilometerheffing ook wordt uitgebreid naar de N46.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Ontvanger:
Vlaamse Gewest