Help slachtoffers van vluchtmisdrijf

Onze politici hebben ook verantwoordelijkheden ten aanzien van slachtoffers van vluchtmisdrijf. Nu worden zij veelal gewoon aan hun lot overgelaten en volgt steevast een eindeloze lijdensweg om erkenning te bekomen van de tol die zij levenslang moeten dragen. De petitionaris spreekt uit eigen ervaring.

in de steek gelaten Belgen getroffen door vluchtmisdrijf of geweld

dat wanneer het noodlot toeslaat na een vluchtmisdrijf met vaak levenslang ondraaglijk lijden, de slachtoffers compleet in de steek gelaten worden en het in ons land de normaalste zaak is dat je dan alles verliest en levenslang moet boeten voor hetgeen anderen je hebben aangedaan. De petitionaris spreekt uit eigen ervaring.
Als je definitief arbeidsongeschikt achterblijft na dergelijke laffe daden kan het niet zijn dat je zelf voor alles opdraait en de armoede wordt ingeduwd omdat je levenslang gemiddeld 1000 euro per maand inkomensverlies hebt, zonder enig vangnet die het leven bovenop de lichamelijke ellende draaglijker maakt.

dat de regering hoogdringend werk maakt van een degelijke opvang van slachtoffers van vluchtmisdrijf en slachtoffers van aanslagen en geweld.

onderteken de petitie Help slachtoffers van vluchtmisdrijf.

• 2 maanden geleden anoniem
  • 2 maanden geleden R v Luyt Oostende