JACHTVRIJ Paardenweide-Paardenbroek Kalkense Meersen Berlare Wichelen

Vrienden van de Schelde voeren actie!
Stop de jacht voor de laatste vogel geschoten is! Paardenweide – Paardenbroek Cluster “Kalkense Meersen “gelegen langs de Schelde , in de volksmond ‘Het Zwin van Berlare – Wichelen – Laarne ‘ genoemd , wordt geteisterd door wangedrag van de jagers. Nu worden wij opgeschrikt en geconfronteerd met JACHTPRAKTIJKEN die doen denken aan oorlog voeren. BESTRIJDINGSJACHT kan enkel bij bewezen schade en met strikte voorwaarden !

wandelaars, fietsers, vogelkijkers, joggers, natuurliefhebbers , bewoners langs de Schelde

dat er in deze gebieden MEERMALEN STOREND GEJAAGD wordt. Op deze manier komt de rust voor de talrijke watervogels en de veiligheid van duizenden recreanten in het gedrang. Deze gebieden zijn ingericht in functie van Europese doelstelling NATUUR en Habitatgebied, zij worden toeristisch gepromoot als "Het Zwin Van Berlare " en dé hot-spot in ééndagstoerisme en recreatie via Wandel-fiets-ruiter- en GR wegen . Jacht hoort hier niet thuis !

aan de betrokken instanties een TOTAAL JACHTVERBOD rond en in deze gebieden! Respect en bescherming voor de Rust– en broedgebieden van de vogels.
Veiligheid en rust voor de talrijke recreanten, sporters, bewoners, enzovoort langs de dijken en de Schelde.

08-05-2019
yvette saerens