Maak verkeerswaarschuwingen voor elektrisch verkeer!

Een duurzamere wereld met elektrische voertuigen.. fantastisch! Maar zorg wel dat er nieuwe verkeersborden komen en sensibilisering omtrent verkeersgedrag voor/met elektrische voertuigen. Je hoort ze amper of niet rijden, en ben zelf op dagelijkse momenten al een paar keer bijna aangereden.

Beleidsmakers verkeer en veiligheid België. Politie België. Handelaren en gebruikers.. Alle burgers.

dat elektrische voertuigen namelijk nauwelijks of niet hoorbaar zijn. Om (levens)gevaarlijke situaties te vermijden is sensibilisering d.m.v verkeersborden en voorlichting noodzakelijk. Veilig verkeer...ook elektrisch!

-dat er vanuit de politiek en gemeente, en vanuit handelaren en andere mensen of bedrijven die het aangaat, veiligheidswaarschuwingen komen en voorlichting omtrent het geluid dat elektrische voertuigen maken. -Nieuwe verkeersborden omtrent elektrisch verkeer (geluid dat niet of nauwelijks aanwezig is!). -Sensibilisering voor burgers en voor de eigenaren van elektrische voertuigen omtrent verkeersveiligheid. -Voorlichting voor eigenaren van elektrische voertuigen t.o.v andere weggebruikers.

Antwerpen
20-05-2019