Meer aandacht voor mentale mishandeling kinderen

Veel ouders scheiden na een lange lijdensweg van mentale en of fysieke mishandeling.
Velen onder hen staan vanaf die dag voor een helse strijd waarin ze proberen aan te tonen dat, nu zij ontsnapt zijn, ze hun kinderen hier amper voor kunnen beschermen.
Dit kan anders...

Alle ouders die gescheiden zijn van een persoon die hen mentaal, fysiek of seksueel heeft mishandeld

Bij aantonen van partnergeweld moet er een mogelijkheid bestaan dat er met een andere visie wordt gekeken naar het vastleggen van een verblijfsregeling voor de kinderen. Nu krijgt men vaak te horen dat dit geen weerslag heeft op de kinderen. Justitie moet zich er meer van bewust zijn dat mensen die zich schuldig maken aan partnergeweld, minstens onrechtstreeks ook hun kinderen mishandelen. Passief getuige zijn/manipulatie is ook kindermishandeling.

Meer aandacht voor verleden van partnergeweld,
Meer aandacht voor de risico's van kinderen na scheiding door partnergeweld.
Meer aandacht voor het bestaan van mentale mishandeling/verwaarlozing
Meer opvang netwerken voor kinderen in deze situaties.
Psychologische begeleiding bij noodzaak, zonder vereiste van toestemming van de veroorzaker/mishandelende ouder.
Serieus nemen van narcisme/ antisociale persoonlijkheidsstoornis.

onderteken de petitie Meer aandacht voor mentale mishandeling kinderen.

• ongeveer 1 maand geleden anoniem
  • 12 maanden geleden Hilde Cloots Betekom