Red de oude kleuterschool van Zaffelare van de sloop

Oude_kleuterschool

Geef dit uiterst praktisch ingerichte en nog jonge gebouw een nieuw leven als cultureel en recreatief centrum in Zaffelare.

inwoners van Zaffelare en omstreken met een hart voor cultuur in zijn breedste zin

De oude kleuterschool - nu ja, amper 30 jaar - heeft met de ingebruikname van het nieuwe schoolgebouw van De Weg-Wijzer in Zaffelare, geen bestemming meer. De plannen om het gebouw te slopen zijn reeds concreet en zullen wellicht in 2018 worden uitgevoerd. Dit relatief jonge gebouw is zeer praktisch ingericht en kan zeker en vast een nuttige nieuwe bestemming krijgen.
Zaffelare heeft tot op heden geen infrastructuur waar creatieve hobbyisten zich kunnen uitleven in tekenen, schilderen, beeldhouwen, naaien, breien en andere handvaardigheden. De architectuur van de oude kleuterschool is bijzonder goed ingericht voor dit soort activiteiten. Liefhebbers van yoga, dans, theater en muziek zouden er een stek kunnen vinden.
Dat het concept werkt, werd reeds bewezen door de initiatiefnemers van het Lentecongres (zie www.lentecongres.be).

onderteken de petitie Red de oude kleuterschool van Zaffelare van de sloop.

• 17 dagen geleden anoniem
  • 3 maanden geleden anoniem