Sneltram naast de Brusselse ring in plaats van trambus en nog meer wegenbeton

Stop de plannen voor een tijdelijke trambus (90 miljoen euro) en de inefficiënte uitbreiding van De Ring (2 miljard Euro). Investeer met dit budget in het robuust alternatief "randsneltramnet" langs De Ring. Dat net is Ring-omvattend en ook geschikt voor goederen-trams! Hoog tijd dus voor doordachte openbaar vervoer-investeringen in de Ringzone Brussel die niet nog meer ruimte innemen aan de Ring (4 vakken nieuw beton erbij, met enkel een kortetermijneffect!) en in de wijken (tijdelijke trambusbanen ten koste van brede fietspaden, plaatselijk noodzakelijke parkeerruimte, groen en jaren hinder door werken). Trambus (90 miljoen euro) en uitbreiding Ring (2 miljard euro) en... slecht gesitueerde tramtracés geven de Ring-regio geen hoop op minder file en meer propere lucht!

die beter, vlotter en efficiënter openbaar vervoer willen in de Ringzone Brussel en ook een betere luchtkwaliteit en minder files

dat er nog steeds mensen zijn die geloven dat meer beton filevermindering geeft en een betere luchtkwaliteit.
Voor de Ringzone Brussel zijn er nu plannen voor een trambus (90 miljoen euro) en tramtracés (350 miljoen euro) midden door woonwijken.
Het is niet zinvol dat de overheid investeert in korte- termijnoplossingen zoals Trambus en onleefbare tramtracés die plaats afnemen van de zwakke weggebruiker, laanbomen decimeert en de wijken in jarenlange werken stort.
Eventueel aan te leggen tramlijnen zouden ook geschikt moeten zijn voor vervoer van goederen. Tramlijnen aanleggen is een dure operatie die rekening moet houden met de verwachte evoluties op de langere termijn.
Samen met de geplande kosten van de totaal onefficiënte uitbreiding van de Brusselse Ring (2,4 miljard euro), kunnen deze budgetten beter en nuttiger worden besteed aan een Rand-omvattende "randsneltram" met haltes nabij de woonwijken, in plaats van er middenin.
Dit lost effectief files op en verbetert de luchtkwaliteit in de Ringwijken.

om doordachte investeringen voor minder files en betere luchtkwaliteit voor de Ring Randwijken van Brussel, bijvoorbeeld door de aanleg van een Rand-omvattende "randsneltram" met haltes nabij de woonwijken, en niet er middenin.

onderteken de petitie Sneltram naast de Brusselse ring in plaats van trambus en nog meer wegenbeton.

• 6 maanden geleden anoniem
  • 12 maanden geleden Mourmeaux Sarah Machelen Laborant
  • 12 maanden geleden Van Der Eecken Sabine Vilvoorde Verkopster
  • 12 maanden geleden anoniem