Stop ongevallen op het kruispunt met de Brusselse steenweg en de Keizervest!

Een jongen uit het vijfde leerjaar van 'De Kleine Icarus' is op donderdag 17 januari aangereden op het zebrapad. Er is te weinig plaats voor vrachtwagens en bussen om veilig hun bocht te nemen met groot gevaar voor de zwakke weggebruiker! Op deze manier is onze klasgenoot bij het oversteken 'aangetikt' door een vrachtwagen. Toen hij achterover viel, reden de achterste banden over zijn beide voeten. De chauffeur heeft dit niet eens gemerkt en is doorgereden. De jongen zelf is maanden uit.

ouders en kinderen van de omliggende scholen en de mensen die dagelijks dat kruispunt passeren.

dat een paar jaar terug het kruispunt van de Brusselsesteenweg met de Keizersvest werd heraangelegd. Desondanks gebeuren er nog regelmatig ongelukken. Er is te weinig plaats voorzien voor vrachtwagens om te draaien.

Meer aandacht voor de veiligheid op dit kruispunt. Observatie van de verkeerssituatie tijdens de ochtend- en avondspits. Plaatsen van gevaarsborden, verkeersagenten die zwakke weggebruikers begeleiden, ... Een mogelijke hertekening van de oversteekplaatsen.

24-01-2019
Julie Snauwaert