nog geen ondertekeningen

Tegen de sluiting van club Decadance te Gent

De Gentse burgemeester Daniël Termont wil de legendarische club "Decadance" sluiten wegens vermeende drugsproblemen en dit zonder enig voorgaand overleg en ondanks de nodige inspanningen van de club. Met deze petitie willen we een tegenbeweging vormen en onze steun betuigen aan de club.

Sympathisanten
Bezoekers
DJ's
Organisatoren

We constateren dat de stad Gent plots club "Decadance" onterecht viseert. Het aantal vaststellingen ligt in verhouding tot het aantal bezoekers dat Decadance jaarlijks trekt zeer laag. Daarbij komt dat de helft daarvan nog aangegeven wordt door Decadance zelf, zodat we niet anders kunnen dan constateren dat hier niet correct gehandeld wordt.

Wij geloven niet dat er een drugsprobleem is dat zich louter situeert binnen deze club. Drugs is een maatschappelijk gegeven en niet een probleem van louter Decadance of de muziekscene waarin de club zich situeert. Wij geloven dat sensibiliseren en informeren een veel betere oplossing zijn dan sluiting.

Decadance is een instituut en monument binnen het Gentse nachtleven dat niet zomaar gesloten mag worden!

We verzoeken de stad Gent de sluiting van Club Decadance te herzien en in dialoog te treden met deze club.

Voorts pleiten we voor sensibiliseren en informeren rond drugsgebruik als een veel betere oplossing dan sluiting van een club met vermeende problemen op dat vlak.

onderteken de petitie Tegen de sluiting van club Decadance te Gent.

Geen ondertekeningen gevonden