Over Petitie.be

Het doel van Petitie.be is om het voor iedereen gemakkelijk te maken om gratis een professionele petitie te lanceren en/of ondertekenen.

In tegenstelling tot andere petitiewebsites zijn wij een neutrale facilitator (we staan open voor alle politieke richtingen) en hebben we geen verdienmodel (we plaatsen ook geen advertenties). Petitie.be wordt gefinancierd door particuliere donaties (zie onder) en draait grotendeels op vrijwilligers.

Petitie.be is een project van de Democratie.nu, de Belgische beweging voor directe democratie, en is onafhankelijk van overheden of politieke partijen. Democratie.nu is een VZW (vereniging zonder winstoogmerk). Voorzitter van Democratie.nu is Bert Penninckx en de dagelijkse moderatie van Petitie.be ligt in de handen van Ivar Hermans.

Steun ons werk
Petitie.be is is een particulier initiatief zonder overheidssubsidie. Wij zijn afhankelijk van de inzet van vrijwilligers, sponsoring door bedrijven en particuliere giften.

Wij kunnen uw donatie daarom bijzonder goed gebruiken. Maak alstublieft uw gift over op bankrekening BE23 5230 8007 5191 ten name van Democratie.nu en onder vermelding van “Petitie.be”. (De rekening loopt bij de Triodos Bank, de BIC is: TRIO BE BB).

U kunt hier ook online doneren met uw creditcard of PayPal-rekening via deze knop:

Nog beter is het om ons regelmatig te steunen met een doorlopende opdracht. Deze kunt u hier downloaden. Vul hem in en stuur hem retour aan uw bank of aan:

Democratie.nu
Zavelstraat 22
B - 3212 Pellenberg

Hartelijk dank voor uw steun. Dankzij mensen als u kunnen wij ons werk blijven doen!

Blijf op de hoogte
U kunt zich gratis abonneren op de e-nieuwsbrief van Democratie.nu. Dan ontvangt u eens per maand nieuws en interessante achtergrondartikelen over democratische vernieuwing en directe democratie (referenda, volksinitiatieven en petities).

Mede mogelijk gemaakt door...
De oprichting van Petitie.be werd mogelijk gemaakt door financiële bijdragen van de Koning Boudewijnstichting en de Nationale Loterij, evenals particuliere donoren, waaronder René Hendrix, Roland Duchâtelet, Marieke Höfte, Pieter Vereertbrugghen, Marc Vanvelk en Ethis Verzekeren CVBA. Ons logo werd geschonken door Ronald Heuninck van Het Geel Punt. Andere bedrijven leverden hun diensten tegen een verlaagd tarief: Roadside (bouw website), Telling Designs (hosting en onderhoud) en Arjen Nijeboer (projectleiderschap). De Stichting Petities.nl en Reinder Rustema zijn we erkentelijk voor het belangeloos ter beschikking stellen van de broncode van hun websysteem, dat het uitgangspunt vormde voor Petitie.be. De moderatie van Petitie.be wordt op vrijwillige basis verzorgd door Ivar Hermans. Bert Penninckx trok vanaf het begin mede de kar van dit project.

Hartelijk dank aan al deze instellingen, personen en bedrijven voor hun onmisbare bijdragen, zonder welke Petitie.be niet gerealiseerd had kunnen worden!

Contact
U kunt de moderator vragen stellen of suggesties doen op het adres moderator@petitie.be of via het formulier onder 'Contact' onderaan elke pagina.

U kunt zich ook melden om als vrijwilliger (in overleg) een klusje te doen, in ruil voor erkenning en referenties. We kunnen helaas geen stageplaatsen bieden omdat we niet aan de eisen kunnen voldoen die aan een stageplaats worden gesteld.