Typische klasfoto baobab ergens jaren 90

Red Baobab Wereldklas in Sint-Niklaas

Bijna 25 jaar was Baobab Wereldklas een begrip in Sint-Niklaas en het Waasland, waar duizenden kinderen proeven van divers samenleven. Zoals velen schrokken we, toen we vernamen dat op 7 juni Baobab Wereldklas zijn deuren sloot. We willen een volwaardige wereldklas in Sint-Niklaas houden!

kinderen & ouders in het Waasland, onderwijsmensen, en al wie positieve diversiteit belangrijk vindt

Bijna 25 jaar was Baobab Wereldklas een begrip in Sint-Niklaas en het Waasland, waar duizenden kinderen konden proeven van divers samenleven. Zoals velen schrokken we, toen we vernamen dat op 7 juni Baobab sloot. Baobab, met bezieler Mamadou Guissé, is een vaste waarde en heeft al die jaren een grote bijdrage geleverd aan onze diverse samenleving. Studio Globo organiseert nu geen vast atelier meer, wil alleen nog een mobiel atelier voor de jongste kinderen.

We willen Baobab Wereldklas in Sint-Niklaas houden als volwaardig atelier. Scholen en kinderen van Sint-Niklaas en omstreken moeten de kans krijgen in de regio een kwalitatief programma omtrent diversiteit te volgen. We vragen steun aan de stad en aan al wie met onze diverse samenleving begaan is om Baobab Wereldklas hier op een of andere manier te kunnen verderzetten.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Sint-Niklaas
15-08-2017