U, de petitionaris

Stop de willekeur van accijnsambtenaren

Ambachtelijke distillateurs zijn het slachtoffer van verouderde accijnswetgeving in België. Zij zijn het slachtoffer van willekeur, pesterijen en rechtsonzekerheid. Zij willen ook kunnen werken zoals collega’s in de omringende landen. De achttiende-eeuwse toestanden moeten veranderen.

de Belgische ambachtelijke distillateurs en hun sympathisanten

Douane en Accijnzen (D&A) leeft nog in de negentiende eeuw, zij maken de regels, beslissen over voorwaarden en vergunningen, controleren deze en bepalen of en hoe gesanctioneerd wordt, kunnen sluiten en mogen naar eigen zeggen zelfs schieten. Ze zijn ‘rechter en partij met een ongekende macht’ over de distillateur die aan hun willekeur is overgeleverd. Dit verklaart de schrik van distillateurs om hiertegen in opspraak te komen.

• Onmiddellijke stopzetten van de ‘kruistocht’ tegen distillateurs.
  • Gelijke en fatsoenlijke behandeling waarbij het ‘vermoeden van onschuld’ wordt gehuldigd en men niet langer als een ‘verdachte van een crimineel misdrijf’ wordt bejegend.
  • dat wij onder dezelfde voorwaarden kunnen produceren als onze collega’s in de buurlanden. “geen verzegeling van discontinue distilleertoestellen” en de “administratieve controle”

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petitie.be. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Ontvanger:
Kamer van Volksvertegenwoordigers