Elektrificatie spoorlijn Mol-Hamont (L19)

"1.415 signatures"

Vanaf maandag 14 dec. a.s. kunnen er elektrische treinen rijden tussen Herentals en Mol. Een goede zaak, maar het kan nog beter. Om een volwaardige en snellere reizigersdienst uit te bouwen tussen Noord-Limburg en Antwerpen, is de elektrificatie van de spoorlijn Mol-Hamont (L19) noodzakelijk. Graag uw steun voor onze eis DAT ER ZO SNEL MOGELIJK wordt geëlektrificeerd vanuit Mol naar Hamont. Noord-Limburg heeft ook recht op een volwaardige elektrische treindienst!

Pétition

Nous

vTv - Vereniging TreinreizigersVervoer, gebruikers van spoorlijn L19, andere belanghebbenden en sympatisanten

 

Observation

  • dat de tweede fase van de elektrificatie van spoorlijn 19 tussen Mol en Hamont nog niet gestart is;
  • dat het mogelijk uitstel van deze werken de uitbouw van een comfortabel en modern reizigersvervoer voor Noord-Limburg hypothekeert en bovendien kan zorgen voor een mindere bediening van Noord-Limburg als de rechtstreeks lijn Antwerpen-Hamont onderbroken wordt in Mol voor een overstap op elektrische treinen;
  • dat de inzet van materieel op een volledig geëlektrificeerde spoorlijn WEL meer mogelijkheden geeft: minder vervuilend voor het milieu, verscheidenheid aan elektrisch materieel (enkeldeks/dubbeldeks), meer comfort,...;
  • dat het onaanvaardbaar is dat de elektrische bovenleiding stopt in Mol.

 

et requête

dat de spoorlijn L19 zo snel mogelijk wordt geëlektrificeerd vanuit Mol naar Hamont.

Statut actuel

Cette pétition n’est pas ouverte pour réunir des signatures. will_be_signable: Nous vous avons envoyé un e-mail à partir de webmaster@petities.nl. Pour continuer votre pétition, vous suivez le lien qui se trouve dans l’ e-mail.

 

Détails

Adressé à :
Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS) 
'Guichet de pétition:'
'Date de fin:'
13-01-2016 
'Statut:'
Fermé 
'Pétitionnaire:'
Jef Vandecruys 
'Organisation:'
vTv - Vereniging TreinreizigersVervoer 

Histoire

Signatures