Onderwijs in 2021 voor een kwetsbare doelgroep vraagt een performante (ICT-)infrastructuur. Laat de energie van leerlingen en leerkrachten gaan naar het leren, niet naar het oplossen van dagelijkse ICT-problemen.
Personeelsleden en leerlingen van HTISA
dat de ICT-infrastructuur niet voldoet aan de normen van 2021. 1) doorheen het verbouw liggen losse kabels, verbindingen 2) het WIFI-netwerk is niet stabiel 3) het WIFI-netwerk is niet overal voldoende sterk 4) de probleemoplossing door de collega's is tijdrovend en frustrerend 5) niet alle leslokalen zijn uitgerust met een (draadloos) netwerk, beamer en voldoende pc's/laptops 6) de aanwezige hardware is (vaak) verouderd en traag
om van ICT-infrastructuur een topprioriteit te maken. Daarmee bedoelen we concreet: 1) een performant, krachtig, stabiel WIFI-netwerk voor leerlingen, leerkrachten en bezoekers 2) voldoende tablets, laptops, printers, beamers in elk leslokaal 3) kabels, verbindingen, routers zijn niet toegankelijk voor leerlingen in bezoekers (ze kunnen dus geen defecten creƫren) 4) de ICT-infrastructuur is helder en overzichtelijk voor de ICT-probleemoplossers