Inschrijving voor stille tocht hier !
Beste ondertekenaar van deze petitie,
Allereerst wil ik jullie hartelijk danken voor jullie steun om meer veiligheid te vragen voor onze gevaarlijke Steenweg in Diepenbeek. Als we de handen in elkaar slaan bereiken we zoveel meer! Ook UHasselt liet weten aan een mooi initiatief te werken om enerzijds hun geliefde collega Els te herdenken die recent overleden is op de Steenweg in Diepenbeek en anderzijds ook meer aandacht te vragen voor de onveilige omstandigheden voor de kwetsbare weggebruikers die elke dag op deze Steenweg moeten passeren. Ze vroegen mij via deze weg onderstaand bericht zoveel mogelijk met jullie te delen. Hoe mooi zou het zijn als we als buurtbewoner en gemeenschap zoveel mogelijk meewerken aan dit prachtige en hoognodige initiatief!
Veel liefs,
Stefanie
Stille tocht,
Maandag 9 december, om 11.30 uur
Naar aanleiding van het tragische verkeersongeval op de Steenweg in Diepenbeek met onze dierbare collega Els Smeyers, organiseren we op 9 december een stille tocht. Die dag zullen we Els herdenken en zullen we samen – personeel, studenten, buurtbewoners – aandacht vragen voor verkeersveiligheid.
Je bent van harte uitgenodigd om mee te doen.
Bernard Vanheusden, rector UHasselt
Praktisch : De stille tocht start stipt om 11.30 uur. Je aanmelden kan vanaf 11 uur. Vertrekplaats is campus Diepenbeek, Gebouw D. We zijn weer terug op de campus rond 13 uur. Parcours (4 km) We wandelen van Gebouw D richting de Steenweg in Diepenbeek en weer terug. Aan de plek van het fietsongeval leggen we samen een bloem neer voor Els. Een deel van de Steenweg wordt voor de gelegenheid afgesloten voor alle verkeer. Omwille van praktische en veiligheidsredenen vragen we je om vooraf in te schrijven via volgende link:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScMEolkalvoaI5so8WNdEePXd03MW1-FHxW8cLMZr0-fn6U5g/viewform#msdynttrid=OTE7YjNZq4qYapWPGe6ZflcVa1pgF3gLz8NAzb1HcU8
Lang geleden dat ik nog zó kwaad ben geweest. Vorige week werd bijna 700 kg gezond vlees van mijn varkens vernietigd door het Voedsel Agentschap.
Omdat beenhouwer Eddy een procedurefout maakte bij de versnijding. Natuurlijk moet er controle zijn maar de Wet op voedselveiligheid is op maat van de grote vleesindustrie. Voor de kleine boer en zijn beenhouwer is het lastig om aan al die regeltjes te voldoen. Gezonde dieren doden en ze daarna in de vuilnisbak gooien, dat valt niet goed te praten. Onze dieren verdienen verdorie meer respect !
Het is onduidelijk hoe het verder moet met mijn boerderij. Overal in de media wordt het Korte Keten voedsel gepromoot. Maar in de praktijk krijgen we nauwelijks steun van overheden en boerenorganisaties. Toch kies ik bewust voor de kleinschalige landbouw in de korte keten waar dieren een beter leven + boeren een eerlijk inkomen krijgen. Dan is het niet verkeerd om vlees te eten. En krijg jij gezond voedsel rechtstreeks van de boer op je bord.
Alleen krijg ik dit niet opgelost. Maar in nood komen de vrienden naar boven. Jullie reacties hebben me écht deugd gedaan, dank je wel. Ik wist niet dat er zoveel "Vrienden van de Venusberg" waren. Dat geeft mij moed. Samen slaan we er ons doorheen ! Veel mensen vragen hoe ze kunnen helpen, sommigen gingen al aan de slag. Kijk hieronder wat jij concreet kan doen voor de boerderij.
boer Peter
Sommigen opperen dat het te laat is om de beslissing nog te laten bijsturen. Mogelijk zullen we starten onder de voorziene omleiding maar gelet deze makkelijk 2 jaar gaat duren, bestaat nog altijd de kans dat men tijdens de werkzaamheden aanpassingen kan doen aan het traject.
Daarom : onderteken toch de petitie. Het blijft belangrijk !
Wij Buurtbewoners, bezoekers en klanten
constateren naast bovenstaande dat de werken aan de brug ons opnieuw kilometers ver doen omrijden.
en verzoeken *) ONMIDDELIJK en permanent openmaken van de doorgang Baarleveldestraat / Halewijnstation straat • Een einde aan de polarisatie die wij niet gevraagd hebben • Een einde aan de de facto belastingsverhoging • Respect voor Baarle • Een hoogdringend bindend Referendum voor bewoners Baarle en Drongen in 2025 • Het openstellen van de knip tijdens de werken om de geleden schade te beperken
*) Een duidelijk rationeel beleid omtrent zones 30 en 50 per uur die ook rekening houden met het tijdstip. • Zone 30 tijdsgebonden maken (bvb tussen 07h30-09h00 en 15h30 en 18h00 waar dat zinvol is • Afschaffen zone 30 in Halewijnstationstraat en eerste deel van de Raapstraat • Behouden 24/7 zone 30 in de bocht Raapstraat- Varendriesstraat, kruispunt Varendriesstraat - Sint Gerolfstraat en SintGerolfstraat stuk tussen Varendriesstraat en Lage Varenweg • Infrastructuur aanpassingen om de snelheden te garanderen • Weren van doorgaand vrachtverkeer.
Wat kunt U doen? Laat van u horen • Teken deze petitie • Dien een klacht in: https://stad.gent/nl/contact-meldpunten of Contacteer uw functionaris • Indien u ettelijke duizenden euro’s schade lijdt, kunt u overwegen juridische stappen te zetten • Steun de actiecomités .
Wist je dat een maand sondevoeding gemiddeld 800€ kost? Dit dit afhangt van de soort voeding en langs welke weg dit gegeven wordt? Bij een Micky button dat elke 3 maanden vervangen moet worden komt er nog eens 300€ bij. Wist je dat de mutualiteit maar 174€ terugbetaald? .
Beste ondertekenaar van deze petitie,
De eerste stappen naar een veiligere Steenweg in Diepenbeek zijn gezet! (Zie link artikel hier ) Mede dankzij jullie steun door de petitie te handtekenen. Nog een hele warme welgemeende dankjewel daarvoor! Dit gaat al een groot verschil maken voor alle fietsers, voetgangers, studenten en bewoners! ❤️ We blijven achter de schermen zeker nog verder ijveren dat ook het veilige fietspad er op de langere termijn zal komen.
Vriendelijke groeten,
Stefanie
Bedankt om de petitie de ondertekenen, de regering heeft beslist dat studenten dit jaar 650 uur kunnen werken.
1157 keer merci! <3
Groetjes Maxim D'haese.
... want de scanwagens kunnen nu meer wagens controleren en de firma heeft wel 11 miljoen aan de Stad heeft opgeleverd.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/16/scanwagens-stad-antwerpen-parkeerbeleid/#:~:text=Sinds%202020%20zet%20de%20stad,de%20invoering%20van%20de%20scanwagens.
Verwacht Koen Kennis dat wij, Antwerpenaren daar blij van gaan worden? Wij worden daar helemaal niet blij van, maar kwaad!
11 miljoen voor de Stad? En hoeveel verdient Carlos Colson, de de facto bedrijfsleider van Mobiliteit en Parkeren Antwerpen daar ZELF aan? Daar wou Koen Kennis in een privémail niet op antwoorden. Is dat niet verdacht? Ja, want het is een vieze situatie waar hij geen transparantie over wil geven, een transparantie die hij nochtans verschuldigd is aan de burgers, zoals op p. 7 van de beheersovereenkomst (BHO) staat:
'- Transparantie De entiteiten hanteren een transparante bedrijfsvoering ten opzichte van elkaar, van het bestuur en van de burger.'
Koen Kennis schermt de werking liever af, blijkbaar. Is dat hoe hij openbaarheid van de bestuur begrijpt? (Art. 8, Mobiliteit en Parkeren Antwerpen AG Statuten, https://www.antwerpen.be/info/autonoom-gemeentebedrijf-mobiliteit-en-parkeren-antwerpen#rubrieken-uuid-1e395966-6fbe-4de4-8370-14ac9322c011)
Stop deze waanzin en laat het parkeerbeleid maar over aan de Stad zelf. Dit jaar stemt het gemeentebestuur over de verlenging of niet, DIT IS ONZE KANS om als burgers duidelijk te maken dat wij dat NIET willen. Wij willen GEEN verlenging.
Strijd mee voor het einde van deze vieze deal tussen de Stad en deze schimmige privéfirma. Laat al het geld maar naar de Stad vloeien en laat het parkeerbeleid maar over aan de Stad: dan is er tenminste ECHTE transparantie en dan weten wij, burgers waar het geld écht naartoe gaat.
We doeken Mobiliteit en Parkeren Antwerpen eerst in onze stad op en dan moeten de gemeentelijke parkeerbedrijven in de andere steden ook maar hun koffertje pakken en oprotten om elders geld aan te verdienen,... maar niet aan publieke parkings! Wie heeft er bedacht dat het een goed idee is dat een privéfirma geld mag verdienen aan boetes (newspeak: 'retributies.')
Ondertussen werd er dus een werkgroep "44" opgericht, die een nota opgesteld werd die aan de bevoegde politici en diensten en De Lijn bezorgd werd met het oog op de vergadering van de vervoerregioraad (onder voorzitterschap van M. Ridouani) op 27 januari.
Daarin worden nogmaals de gevolgen van het verdwijnen van onder meer lijn 371 opgesomd en worden er enkele alternatieven aangereikt om zo budgetneutraal mogelijk en met kleine ingrepen toch nog over een halfuurbediening en een rechtstreekse verbinding met het stadscentrum te kunnen beschikken. Nu is het dus afwachten hoeveel belang de politiek daaraan hecht...