Beste bezoeker,
We hebben even een probleem met het versturen van de bevestigingsmails bij het ondertekenen van petities. We hebben de mails maar ze geraken even niet verstuurd.
Onze techneut is druk bezig dit zo snel mogelijk op te lossen, vanaf dit opgelost geraakt zullen alle mails verstuurd worden.
Bedankt voor uw geduld!
-Het petitie.be-team
Ondertussen werd er dus een werkgroep "44" opgericht, die een nota opgesteld werd die aan de bevoegde politici en diensten en De Lijn bezorgd werd met het oog op de vergadering van de vervoerregioraad (onder voorzitterschap van M. Ridouani) op 27 januari.
Daarin worden nogmaals de gevolgen van het verdwijnen van onder meer lijn 371 opgesomd en worden er enkele alternatieven aangereikt om zo budgetneutraal mogelijk en met kleine ingrepen toch nog over een halfuurbediening en een rechtstreekse verbinding met het stadscentrum te kunnen beschikken. Nu is het dus afwachten hoeveel belang de politiek daaraan hecht...
Maandag 27 januari maak ik deze petitie over via een infomail aan Burgemeester Fernand Van Trimpont, schepen van mobiliteit Veerle Mertens en schepen van ruimtelijke ordening Stephan De Prez.
Veel dank voor uw steun! .
De petitie is ontvankelijk verklaard bij de kamer, gelieve deze link te gebruiken om te ondertekenen, dit is de enige geldige manier waarop het meetelt. Gelieve hier te klikken voor de juiste link.
Plan Lake Side Nextensa
Via deze link de plannen van Nextensa voor de site.
Ce lien vous permet de consulter les plans de la dernière phase de développement sur le site Tour & Taxis nomée Lake Side. Il s'agit de 729 nouveaux logements répartis dans 16 nouvelles tours (et une tour pour les bureaux).
Des émergences dont la hauteur peut atteindre 120 mètres.
Onze Raad van Bestuur heeft onlangs het treinaanbod voor 2025 goedgekeurd, dat op 15 december 2024 inging. Dit omvat een uitbreiding van het treinaanbod met bijna 2% ten opzichte van 2024, wat bijdraagt aan de langetermijndoelstelling van 10% groei tegen 2032 zoals vastgelegd in het openbaredienstcontract tussen NMBS en de federale overheid.
Er zijn ook enkele aanpassingen aan de bestaande dienstregeling om rekening te houden met de beperkte infrastructuurcapaciteit op bepaalde plaatsen van het spoornet uitgebaat door Infrabel. Om onze treinen in te leggen zoals we dat zouden willen, moeten we immers kunnen beschikken over de spoorcapaciteit die we daarvoor nodig hebben. Dit is niet altijd en overal het geval. Hierdoor verandert het traject van een aantal IC- en S-treinen. Dit is nodig ingevolge een haalbaarheidsstudie van Infrabel om zowel het nationale en internationale treinaanbod als het vrachtvervoer van de verschillende operatoren op het net te kunnen verzekeren. Voor sommige verbindingen zullen de reistijden echter verlengd worden: • Reizigers naar Gent kunnen overstappen in Aalst, met een extra reistijd van ongeveer 15 minuten. • Reizigers naar Brussel-Zuid kunnen overstappen in Denderleeuw, met een extra reistijd van ongeveer 10 minuten. • Reizigers naar Brussels Airport-Zaventem kunnen overstappen in Denderleeuw, wat resulteert in een extra reistijd van ongeveer 7 minuten op weekdagen en ongeveer 20 minuten in het weekend. NMBS is zich bewust van de impact van deze aanpassing van het treinaanbod. Binnen de beschikbare spoorcapaciteit, blijven we steeds zoeken naar de beste oplossing voor onze reizigers. We zijn er voor u! Hebt u nog vragen? Reageer gerust en we helpen u zo snel mogelijk verder. U kan ons ook alle werkdagen van 9u tot 13u bereiken op 02 607 20 23. Met vriendelijke groeten, Claudia Klantendienst NMBS
Sinds 6 januari kunnen we als ex-gebruikers van lijn 371 aan den lijve ondervinden welke impact de afschaffing van die lijn heeft. De alternatieve lijn 44 biedt voor veel verplaatsingen helemaal geen oplossing wegens het ingekorte traject en de beperkte dienstregeling.
Veel mensen geraken niet meer in Hoog-Linden en van daaruit is Leuven met de bus ook bijna onbereikbaar geworden. Vaak komen de uren niet overeen met de bestemming en bovendien is er nog eens de last van de overstap als men verder dan het station wil. Voor een stadslijn is dat onbegrijpelijk. Daardoor zijn onze wijken zowat de enige in en rond Leuven die geen rechtstreekse verbinding met het centrum meer hebben en het met één bus per uur moeten stellen. Veel mensen hebben hun ontevredenheid al in de media geuit. Men kan ook lucht geven aan zijn ongenoegen op de app en website van De Lijn. Daarvoor moet je onderaan op meer tikken, vervolgens op “Heb je een vraag”, “ik heb een vraag over het (nieuwe) aanbod van De Lijn, “Dienstregeling en aanbod”, waar je dan bijvoorbeeld onder “Verduidelijk je vraag of probleem” in het dropdown menu “bijkomende halte of reiswegaanpassing” kan kiezen en vervolgens je klacht kan toelichten. Hoe meer reacties, hoe groter de impact. Sommige gemeenten hebben ook al gereageerd en komen op voor de belangen van hun inwoners. Hopelijk zullen Leuven en Lubbeek hun voorbeeld volgen.
Veel mensen hebben een persoonlijk bezwaarschrift ingediend. Je kan ook je eigen een bezwaarschrift indienen tegen de omgevingsvergunning via: https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/2024130086
.
zie https://www.petitie.be/petitions/drongen-weg-met-de-knip-weg-met-de-zinloze-zone-30?locale=nl
Of zoeken op Drongen Graag delen.