Beste ondertekenaar van de petitie ‘De rechtstreekse IC -trein Waasland- Brussel moet blijven!’
Vooreerst willen we je van harte bedanken. Je bent één van de 2 500 mensen die de petitie hebben onderschreven.
Door deze petitie en jullie steun zijn we uitgenodigd voor een gesprek met de verantwoordelijke van personenvervoer van de NMBS op vrijdag 25 oktober tussen 9 uur en 10 uur in Brussel. Wij zullen in gesprek gaan met de NMBS om de knip in de rechtstreekse lijn proberen ongedaan te krijgen.
Je kan ons hierbij steunen. Wij zoeken reizigers die (zwaar) impact gaan ondervinden wanneer de trein niet meer rechtstreeks naar Brussel zou rijden.
Wil je ons vergezellen naar Brussel om je verhaal te vertellen, heel graag. Wij betalen je treinticket (H/T). Kan je niet mee, maar wil je jouw verhaal op papier zetten, dan ontvangen wij dat graag om mee te nemen naar Brussel.
Mail ons: Carolien Vereeken carolien.vereeken@acv-csc.be of Özgür Yurdaer ozgur.yurdaer@acv-csc.be. Of bel: Carolien: 0472 74 90 06 of Özgür: 0484 98 81 47.
Alvast nogmaals dikke merci voor je steun aan onze actie.
https://www.rtv.be/gezondheid-en-welzijn-actualiteit-en-nieuws/mama-van-4-jarige-zeger-start-petitie-voor
Zondag is de regionale tv langs geweest voor een reportage. Bovenstaande link kan je dit bekijken.
De papieren petities liggen ter beschikking in de zwembaden..
https://www.hln.be/geel/anb-sluit-mountainbikeparcours-van-biker-boys-from-bel-met-onze-petitie-hebben-we-al-1-000-handtekeningen-verzameld~a4b5046c/.
https://www.gva.be/regio/antwerpen/kempen/geel/jonge-mountainbikers-verzamelen-duizend-handtekeningen-na-opdoeken-crossterrein/50246064.html.
Vandaag is RTV polshoogte komen nemen en heeft een reportage gemaakt die er hopelijk mee voor zorgt dat Stad Geel voor onze jongens een oplossing kan vinden..
Aansluitend bij de petitie werd er in januari Werkgroep 44 opgericht om de aandacht op de problemen na het wegvallen van lijn 371 te blijven vestigen. Lijn 44 biedt immers maar een schamel alternatief met een minimale dienstverlening en een sterk ingekorte reisweg. De werkgroep is al meerdere keren samengekomen en heeft enkele nota's ten behoeve van De Lijn, de betrokken gemeentebesturen en de Vervoerregioraad Leuven opgesteld.
Daarin worden er ook enkele alternatieven voorgesteld om het busaanbod in onze wijken op te krikken tot het niveau van de afgeschafte lijn 371. Volgende woensdag 19 maart komen we om 11.45 uur samen aan het busstation te Leuven voor een ludieke actie in aanwezigheid van de pers. Hoe meer mensen daarbij aanwezig zijn, hoe groter de impact. Vandaar deze oproep aan iedereen die kan/wil om aan deze actie deel te nemen...
Lang geleden dat ik nog zó kwaad ben geweest. Vorige week werd bijna 700 kg gezond vlees van mijn varkens vernietigd door het Voedsel Agentschap.
Omdat beenhouwer Eddy een procedurefout maakte bij de versnijding. Natuurlijk moet er controle zijn maar de Wet op voedselveiligheid is op maat van de grote vleesindustrie. Voor de kleine boer en zijn beenhouwer is het lastig om aan al die regeltjes te voldoen. Gezonde dieren doden en ze daarna in de vuilnisbak gooien, dat valt niet goed te praten. Onze dieren verdienen verdorie meer respect !
Het is onduidelijk hoe het verder moet met mijn boerderij. Overal in de media wordt het Korte Keten voedsel gepromoot. Maar in de praktijk krijgen we nauwelijks steun van overheden en boerenorganisaties. Toch kies ik bewust voor de kleinschalige landbouw in de korte keten waar dieren een beter leven + boeren een eerlijk inkomen krijgen. Dan is het niet verkeerd om vlees te eten. En krijg jij gezond voedsel rechtstreeks van de boer op je bord.
Alleen krijg ik dit niet opgelost. Maar in nood komen de vrienden naar boven. Jullie reacties hebben me écht deugd gedaan, dank je wel. Ik wist niet dat er zoveel "Vrienden van de Venusberg" waren. Dat geeft mij moed. Samen slaan we er ons doorheen ! Veel mensen vragen hoe ze kunnen helpen, sommigen gingen al aan de slag. Kijk hieronder wat jij concreet kan doen voor de boerderij.
boer Peter
Sommigen opperen dat het te laat is om de beslissing nog te laten bijsturen. Mogelijk zullen we starten onder de voorziene omleiding maar gelet deze makkelijk 2 jaar gaat duren, bestaat nog altijd de kans dat men tijdens de werkzaamheden aanpassingen kan doen aan het traject.
Daarom : onderteken toch de petitie. Het blijft belangrijk !