U, de petitionaris

Updates

Nieuwe aanvraag ingediend!

De eerste verkavelingsaanvraag van 2023 werd uiteindelijk geweigerd door de bestendige deputatie in juni 2024. De beroepsperiode is nog niet voorbij of er werd al een nieuwe aanvraag ingediend.

Ik raad iedereen die bezorgd is om de bouwwoede in Kortenberg aan om het dossier in te kijken op het omgevingsloket en evt.

+Lees meer...

beroep aan te tekenen bij de dienst omgeving van de gemeente Kortenberg.

https://omgevingsloketinzage.omgeving.vlaanderen.be/2024090899?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTAAAR3NOFUzkWSLtuHhAPDIRvPZFZJQ9WCd1xpvs1ZtK0ufP19hrngp-w9cIxYaemwJsQBFd-v9Ah7lApwqkfow

Haalbaarheid?

Als dit niet haalbaar is vragen wij aan stad Mechelen om op zijn minst de zone terug 50 te maken. Met borden langs beide ingangen van de straat.

+Lees meer...

Mits dit ruim op tijd wordt aangekondigd ( aan de lichten , kruispunt naar Bonheiden).

n.v.t.

n.v.t..

06-07-2024 | Petitie n.v.t.

DEEL JOUW VERHAAL, ERGERNIS MET ONS

Beste ondertekenaars van de petitie (De rechtstreekse IC -trein Waasland- Brussel moet blijven!)

DEEL JOUW VERHAAL, ERGERNIS MET ONS: Vanaf december 2024 zou volgens de nieuwe regeling van de NMBS geen rechtstreekse trein meer zijn tussen het Waasland en Brussel. Ondertussen heeft onze petitie bijna 2000 handtekeningen verzameld.

+Lees meer...

Je bent één van deze ondertekenaars, waarvoor onze grote dank. We horen dat de afschaffing heel veel reizigers in de problemen gaat brengen. We zijn dan ook opzoek naar concrete verhalen en getuigenissen. Je kan jouw verhaal/ergernis met ons delen via onderstaande link. https://forms.office.com/e/1esXwp925M?origin=lprLink

Jullie verhalen gaan onze actie kracht bijzetten! Zo kunnen we samen een krachtig signaal geven, in de week van de mobiliteit in september a.s., aan de politiekers in Brussel en de NMBS! Alvast nogmaals dikke merci voor de medewerking.

Weg met de paaltjes!

Nu de nieuwe situatie er is, merken we dat we wel gehoord zijn, maar dat er niet geluisterd wordt. Verwijder die paaltjes zo snel mogelijk!

Ook de hulpdiensten worden zo geblokkeerd! Al verschillende ambulances zijn omgereden. En dagelijks 1 à 2 keer 6km omrijden.

+Lees meer...

Kosten zijn significant!

Ook op de brug zelf gevaarlijk voor fietsers. Een verkeerd manoeuver en je valt in de afgrond.

Ook Sint Gerolf en Raapstraat dragen de gevolgen! Schaf overigens ook al die gevaarlijke voorrangen van rechts af in Halewijnkouter en Varendrieskouter! --> wordt niet gerespecteerd, al ZEKER door FIETSERS NIET, wat levensgevaarlijke toestanden oplevert.

En terwijl we bezig, zijn, verkleinen van zone 30 wat verder is aan de orde. Vandaag voorbij gestoken door 3 fietsers...

En hoewel we het niet kunnen goedkeuren, hebben we wel begrip voor onderstaande aktie: Link HLN Paaltjesvandaal

Afkeuring project door Provincie

De Bestendige Deputatie van de Provincie Vlaams-Brabant keurde de projectaanvraag V04 af. Alle gegevens zijn terug te vinden op het omgevingsloket bij afgesloten aanvragen. Dit wil helaas niet zeggen dat de weide vrij zal blijven.

+Lees meer...

Het blijft van cruciaal belang onze stem te laten horen & ons te blijven verzetten tegen alle toekomstige verkavelingsaanvragen. Ik dank jullie van harte voor jullie steun.

Ondertekenen lukt niet. Fout in de website

Omdat er een fout in de website zit kunnen vele de ondertekening niet bevestigen. We zullen langs de huizen komen om de handtekeningen te verzamelen.

Voorbeeld van vergelijkbare situatie in Londerzeel!

In februari 2024 kwam reeds in het nieuws dat Londerzeel systematisch straten met betonplaten volledig gaat heraanleggen om een lange termijn structurele oplossing te bieden! [https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/26/gemeente-pakt-gescheurde-betonplaatstraten-aan/].