U, de petitionaris

Nieuws

VRT Artikel !

Beste ondertekenaar van deze petitie,

De eerste stappen naar een veiligere Steenweg in Diepenbeek zijn gezet! (Zie link artikel hier ) Mede dankzij jullie steun door de petitie te handtekenen. Nog een hele warme welgemeende dankjewel daarvoor! Dit gaat al een groot verschil maken voor alle fietsers, voetgangers, studenten en bewoners! ❤️ We blijven achter de schermen zeker nog verder ijveren dat ook het veilige fietspad er op de langere termijn zal komen.

Vriendelijke groeten,

Stefanie

Kostprijs Sondevoeding

Wist je dat een maand sondevoeding gemiddeld 800€ kost? Dit dit afhangt van de soort voeding en langs welke weg dit gegeven wordt? Bij een Micky button dat elke 3 maanden vervangen moet worden komt er nog eens 300€ bij. Wist je dat de mutualiteit maar 174€ terugbetaald? .

VRT Artikel !

Beste ondertekenaar van deze petitie,

De eerste stappen naar een veiligere Steenweg in Diepenbeek zijn gezet! (Zie link artikel hier ) Mede dankzij jullie steun door de petitie te handtekenen. Nog een hele warme welgemeende dankjewel daarvoor! Dit gaat al een groot verschil maken voor alle fietsers, voetgangers, studenten en bewoners! ❤️ We blijven achter de schermen zeker nog verder ijveren dat ook het veilige fietspad er op de langere termijn zal komen.

+Lees meer...

Vriendelijke groeten,

Stefanie

HET IS GELUKT, 650 UREN VOOR STUDENTEN!!!

Bedankt om de petitie de ondertekenen, de regering heeft beslist dat studenten dit jaar 650 uur kunnen werken.

1157 keer merci! <3

Groetjes Maxim D'haese.

Schepen Koen Kennis vindt dat Mobiliteit en Parkeren Antwerpen goed werkt levert...

... want de scanwagens kunnen nu meer wagens controleren en de firma heeft wel 11 miljoen aan de Stad heeft opgeleverd.

+Lees meer...

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/16/scanwagens-stad-antwerpen-parkeerbeleid/#:~:text=Sinds%202020%20zet%20de%20stad,de%20invoering%20van%20de%20scanwagens.

Verwacht Koen Kennis dat wij, Antwerpenaren daar blij van gaan worden? Wij worden daar helemaal niet blij van, maar kwaad!

11 miljoen voor de Stad? En hoeveel verdient Carlos Colson, de de facto bedrijfsleider van Mobiliteit en Parkeren Antwerpen daar ZELF aan? Daar wou Koen Kennis in een privémail niet op antwoorden. Is dat niet verdacht? Ja, want het is een vieze situatie waar hij geen transparantie over wil geven, een transparantie die hij nochtans verschuldigd is aan de burgers, zoals op p. 7 van de beheersovereenkomst (BHO) staat:

'- Transparantie De entiteiten hanteren een transparante bedrijfsvoering ten opzichte van elkaar, van het bestuur en van de burger.'

Koen Kennis schermt de werking liever af, blijkbaar. Is dat hoe hij openbaarheid van de bestuur begrijpt? (Art. 8, Mobiliteit en Parkeren Antwerpen AG Statuten, https://www.antwerpen.be/info/autonoom-gemeentebedrijf-mobiliteit-en-parkeren-antwerpen#rubrieken-uuid-1e395966-6fbe-4de4-8370-14ac9322c011)

Stop deze waanzin en laat het parkeerbeleid maar over aan de Stad zelf. Dit jaar stemt het gemeentebestuur over de verlenging of niet, DIT IS ONZE KANS om als burgers duidelijk te maken dat wij dat NIET willen. Wij willen GEEN verlenging.

Strijd mee voor het einde van deze vieze deal tussen de Stad en deze schimmige privéfirma. Laat al het geld maar naar de Stad vloeien en laat het parkeerbeleid maar over aan de Stad: dan is er tenminste ECHTE transparantie en dan weten wij, burgers waar het geld écht naartoe gaat.

We doeken Mobiliteit en Parkeren Antwerpen eerst in onze stad op en dan moeten de gemeentelijke parkeerbedrijven in de andere steden ook maar hun koffertje pakken en oprotten om elders geld aan te verdienen,... maar niet aan publieke parkings! Wie heeft er bedacht dat het een goed idee is dat een privéfirma geld mag verdienen aan boetes (newspeak: 'retributies.')

Werkgroep 44

Ondertussen werd er dus een werkgroep "44" opgericht, die een nota opgesteld werd die aan de bevoegde politici en diensten en De Lijn bezorgd werd met het oog op de vergadering van de vervoerregioraad (onder voorzitterschap van M. Ridouani) op 27 januari.

+Lees meer...

Daarin worden nogmaals de gevolgen van het verdwijnen van onder meer lijn 371 opgesomd en worden er enkele alternatieven aangereikt om zo budgetneutraal mogelijk en met kleine ingrepen toch nog over een halfuurbediening en een rechtstreekse verbinding met het stadscentrum te kunnen beschikken. Nu is het dus afwachten hoeveel belang de politiek daaraan hecht...

Petitie naar het stadsbestuur Geraardsbergen

Maandag 27 januari maak ik deze petitie over via een infomail aan Burgemeester Fernand Van Trimpont, schepen van mobiliteit Veerle Mertens en schepen van ruimtelijke ordening Stephan De Prez.

Veel dank voor uw steun! .

Gelieve de link hieronder te gebruiken om te ondertekenen/steunen

De petitie is ontvankelijk verklaard bij de kamer, gelieve deze link te gebruiken om te ondertekenen, dit is de enige geldige manier waarop het meetelt. Gelieve hier te klikken voor de juiste link.

plan Nextensa

Plan Lake Side Nextensa

Via deze link de plannen van Nextensa voor de site.

Ce lien vous permet de consulter les plans de la dernière phase de développement sur le site Tour & Taxis nomée Lake Side. Il s'agit de 729 nouveaux logements répartis dans 16 nouvelles tours (et une tour pour les bureaux).

+Lees meer...

Des émergences dont la hauteur peut atteindre 120 mètres.