U, de petitionaris

Erotische choreografie zonder te penetreren, terwijl kinderen toekijken.

Bij het NTGent is donderdagavond 27 september het controversiële toneelstuk ‘Lam Gods’ in avant-première gegaan. Tijdens een opmerkelijke scène vrijen twee acteurs voor een groepje kinderen, die ook meespelen in het stuk. NTGent wil haar voorstelling niet aanpassen.

Wij, van het Comité Bezorgde Ouders, richten ons naar Minister van Cultuur Sven Gatz.

Waarover gaat het: “ Het begint met de creatie van de wereld, met Adam en Eva dus. Dertigerskoppel Storm en Fanny gaat gezwind uit de kleren, zowel live op scène als op de videowall die de twaalf panelen visualiseert. Daarna voegt het duo de daad bij het woord. Hun erotische choreografie met het kinderkoor als publiek kunt u zelf bekijken in HLN 'Ophefmakend: acteurs vrijen voor kinderen in toneelstuk ‘Lam Gods'.

Justitie moet duidelijke grenzen stellen en zo’n toneelvoorstelling verbieden, en zeker in nabijheid van kinderen. We vragen in de eerste plaats dat deze voorstelling verboden wordt. Voorts vragen we dat de subsidies ingetrokken worden van NTGent door het stadsbestuur en door minister Sven Gatz als ze blijven die zelfde koers varen. Het is niet de eerste keer dat obscure scènes getoond worden. We vragen dat er een preventief beleid wordt gevoerd

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Ontvanger:
Vlaamse Gemeenschap
Petitieloket:
Einddatum:
01-01-2019
Status:
{:closed=>"Gesloten", :draft=>"Nog niet af", :in_treatment=>"In behandeling", :completed=>"Beantwoord", :indication=>"Status:", :orphaned=>"Verweesd", :sign_elsewhere=>"Elders te tekenen", :signable=>"Ondertekenbaar", :staging=>"Wacht op petitieloket", :withdrawn=>"Ingetrokken"}
Petitionaris:
Agnes Jonckheere