Mondmaskers verplicht

PETITIE TEGEN HET VERPLICHTEN VAN HET MONDMASKER

1.531 ondertekeningen

Het dragen van een mondmasker wettelijk verplichten is fout, vermits het ongezond is, de effectiviteit niet wetenschappelijk is bewezen en het Covid19-virus te vergelijken valt met een ernstige griepgolf. HET DRAGEN VAN EEN MONDMASKER MOET EEN INDIVIDUELE KEUZE BLIJVEN. Anderzijds moeten de risicogroepen wél goed beschermd worden

Mondige burgers van België

• VANAF ZATERDAG 11 juli 2020 WERD HET DRAGEN VAN HET MONDMASKER NU OOK WETTELIJK VERPLICHT in alle winkels, bioscopen, theaters, congreszalen, publieke gebedshuizen, musea, bibliotheken en buiten op drukke openbare plaatsen wanneer het aantal besmettingen stijgt. Deze maatregel blijft van kracht tot het vaccin voorhanden is. Zware sancties volgen voor zij die de maatregelen niet opvolgen.
  • We vragen ons af of het stijgen van het aantal gedetecteerde besmettingen niet het gevolg is van het opdrijven van het aantal afgenomen Covid-testen.
  • TESTEN LATEN ZIEN DAT DOOR HET DRAGEN VAN EEN MONDMASKER WE MINDER ZUURSTOF INADEMEN. Dit leidt tot concentratiestoornissen, lusteloosheid, het minder goed werken van hart en hersenen.
  • HET DRAGEN VAN EEN MONDMASKER VERZWAKT ONS IMMUUNSYSTEEM.​
  • TAL VAN WETENSCHAPPELIJKE STUDIES TONEN AAN DAT MONDMASKERS NIET BESCHERMEN TEGEN HET MINUSCULE COVID-19. Verkeerd gebruik van mondmaskers kan zelfs besmettingen in de hand werken (zie bronnen).
  • Deze maatregel staat niet in verhouding tot de ernst van de epidemie. Een sterftecijfer van 0,1 % tot 0,4 % is vergelijkbaar met de jaarlijks ernstige seizoensgebonden griepgolf. -Toen het aantal sterfgevallen piekte, verklaarde Minister van Volksgezondheid MAGGIE DE BLOCK: "HET MONDMASKER KAN EEN VALS GEVOEL VAN VEILIGHEID GEVEN". -Nu het sterftecijfer gezakt is tot bijna nul wordt het verplicht (zie grafiek).​ -Deze ongezonde maatregel tast onze fundamentele grondwettelijke vrijheden aan.​

-WIJ VRAGEN HET DRAGEN VAN HET MONDMASKER NIET TE VERPLICHTEN. Dat moet een individuele keuze blijven! -Beter is doeltreffende maatregelen te treffen om de zwakkeren en risicogroepen te beschermen en te investeren in méér verzorgend personeel.

• Vergeet niet uw handtekening te valideren: klik op de bevestigingslink in de e-mail die u na het ondertekenen zal ontvangen. (En zorg dat het mailadres juist is) ** De Franstalige versie https://www.petitionenligne.be/noauportdumasqueobligatoireen_belgique