Zoals u kunt zien is petitie.be vernieuwd! Omdat de server waarop de oude site stond vroegtijdig afgesloten is hebben we deze vernieuwing iets vroeger moeten uitvoeren dan gepland.
Hierdoor heeft onze site nog enkele kinderziekten, vooral gerelateerd aan het bevestigen van handtekeningen. Het technische team wil jullie wel verzekeren dat ondanks deze problemen geen enkele handtekening verloren gaat!
Wij zijn druk bezig met het onderzoeken en verhelpen van deze uitdagingen. Vanaf alles op punt staat kunnen we de handtekeningen die daarvoor niet bevestigd zijn geraakt manueel op orde zetten.
Indien u een probleem wilt melden kan dit altijd via het contactformulier of door te mailen naar webmaster@petitie.be
Bedankt voor uw geduld!
-Het petitie.be team
Sommigen opperen dat het te laat is om de beslissing nog te laten bijsturen. Mogelijk zullen we starten onder de voorziene omleiding maar gelet deze makkelijk 2 jaar gaat duren, bestaat nog altijd de kans dat men tijdens de werkzaamheden aanpassingen kan doen aan het traject.
Daarom : onderteken toch de petitie. Het blijft belangrijk !
Wij Buurtbewoners, bezoekers en klanten
constateren naast bovenstaande dat de werken aan de brug ons opnieuw kilometers ver doen omrijden.
en verzoeken *) ONMIDDELIJK en permanent openmaken van de doorgang Baarleveldestraat / Halewijnstation straat • Een einde aan de polarisatie die wij niet gevraagd hebben • Een einde aan de de facto belastingsverhoging • Respect voor Baarle • Een hoogdringend bindend Referendum voor bewoners Baarle en Drongen in 2025 • Het openstellen van de knip tijdens de werken om de geleden schade te beperken
*) Een duidelijk rationeel beleid omtrent zones 30 en 50 per uur die ook rekening houden met het tijdstip. • Zone 30 tijdsgebonden maken (bvb tussen 07h30-09h00 en 15h30 en 18h00 waar dat zinvol is • Afschaffen zone 30 in Halewijnstationstraat en eerste deel van de Raapstraat • Behouden 24/7 zone 30 in de bocht Raapstraat- Varendriesstraat, kruispunt Varendriesstraat - Sint Gerolfstraat en SintGerolfstraat stuk tussen Varendriesstraat en Lage Varenweg • Infrastructuur aanpassingen om de snelheden te garanderen • Weren van doorgaand vrachtverkeer.
Wat kunt U doen? Laat van u horen • Teken deze petitie • Dien een klacht in: https://stad.gent/nl/contact-meldpunten of Contacteer uw functionaris • Indien u ettelijke duizenden euro’s schade lijdt, kunt u overwegen juridische stappen te zetten • Steun de actiecomités .
Wist je dat een maand sondevoeding gemiddeld 800€ kost? Dit dit afhangt van de soort voeding en langs welke weg dit gegeven wordt? Bij een Micky button dat elke 3 maanden vervangen moet worden komt er nog eens 300€ bij. Wist je dat de mutualiteit maar 174€ terugbetaald? .
Beste ondertekenaar van deze petitie,
De eerste stappen naar een veiligere Steenweg in Diepenbeek zijn gezet! (Zie link artikel hier ) Mede dankzij jullie steun door de petitie te handtekenen. Nog een hele warme welgemeende dankjewel daarvoor! Dit gaat al een groot verschil maken voor alle fietsers, voetgangers, studenten en bewoners! ❤️ We blijven achter de schermen zeker nog verder ijveren dat ook het veilige fietspad er op de langere termijn zal komen.
Vriendelijke groeten,
Stefanie
Bedankt om de petitie de ondertekenen, de regering heeft beslist dat studenten dit jaar 650 uur kunnen werken.
1157 keer merci! <3
Groetjes Maxim D'haese.
... want de scanwagens kunnen nu meer wagens controleren en de firma heeft wel 11 miljoen aan de Stad heeft opgeleverd.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02/16/scanwagens-stad-antwerpen-parkeerbeleid/#:~:text=Sinds%202020%20zet%20de%20stad,de%20invoering%20van%20de%20scanwagens.
Verwacht Koen Kennis dat wij, Antwerpenaren daar blij van gaan worden? Wij worden daar helemaal niet blij van, maar kwaad!
11 miljoen voor de Stad? En hoeveel verdient Carlos Colson, de de facto bedrijfsleider van Mobiliteit en Parkeren Antwerpen daar ZELF aan? Daar wou Koen Kennis in een privémail niet op antwoorden. Is dat niet verdacht? Ja, want het is een vieze situatie waar hij geen transparantie over wil geven, een transparantie die hij nochtans verschuldigd is aan de burgers, zoals op p. 7 van de beheersovereenkomst (BHO) staat:
'- Transparantie De entiteiten hanteren een transparante bedrijfsvoering ten opzichte van elkaar, van het bestuur en van de burger.'
Koen Kennis schermt de werking liever af, blijkbaar. Is dat hoe hij openbaarheid van de bestuur begrijpt? (Art. 8, Mobiliteit en Parkeren Antwerpen AG Statuten, https://www.antwerpen.be/info/autonoom-gemeentebedrijf-mobiliteit-en-parkeren-antwerpen#rubrieken-uuid-1e395966-6fbe-4de4-8370-14ac9322c011)
Stop deze waanzin en laat het parkeerbeleid maar over aan de Stad zelf. Dit jaar stemt het gemeentebestuur over de verlenging of niet, DIT IS ONZE KANS om als burgers duidelijk te maken dat wij dat NIET willen. Wij willen GEEN verlenging.
Strijd mee voor het einde van deze vieze deal tussen de Stad en deze schimmige privéfirma. Laat al het geld maar naar de Stad vloeien en laat het parkeerbeleid maar over aan de Stad: dan is er tenminste ECHTE transparantie en dan weten wij, burgers waar het geld écht naartoe gaat.
We doeken Mobiliteit en Parkeren Antwerpen eerst in onze stad op en dan moeten de gemeentelijke parkeerbedrijven in de andere steden ook maar hun koffertje pakken en oprotten om elders geld aan te verdienen,... maar niet aan publieke parkings! Wie heeft er bedacht dat het een goed idee is dat een privéfirma geld mag verdienen aan boetes (newspeak: 'retributies.')
Ondertussen werd er dus een werkgroep "44" opgericht, die een nota opgesteld werd die aan de bevoegde politici en diensten en De Lijn bezorgd werd met het oog op de vergadering van de vervoerregioraad (onder voorzitterschap van M. Ridouani) op 27 januari.
Daarin worden nogmaals de gevolgen van het verdwijnen van onder meer lijn 371 opgesomd en worden er enkele alternatieven aangereikt om zo budgetneutraal mogelijk en met kleine ingrepen toch nog over een halfuurbediening en een rechtstreekse verbinding met het stadscentrum te kunnen beschikken. Nu is het dus afwachten hoeveel belang de politiek daaraan hecht...
Maandag 27 januari maak ik deze petitie over via een infomail aan Burgemeester Fernand Van Trimpont, schepen van mobiliteit Veerle Mertens en schepen van ruimtelijke ordening Stephan De Prez.
Veel dank voor uw steun! .