Img 20180814 144611

Actieplan leefbaar Evergem

Evergem gaat gebukt onder vervuiling en luchtverontreiniging van grote bedrijven langs de kanaalzone maar ook in dorpskernen neemt de verontreiniging toe. Het lokale bestuur onderneemt weinig of niks tegen lozingen, de vervuiler gaat gewoon zijn gang! Voor u en onze kinderen moeten we dit een halt toe roepen!

bezorgde inwoners, omwonenden, jong en oud voor wie gezondheid en milieu op de 1e plaats staat

Verslagen van OVAM en onderzoek toont aan dat er een groot probleem is. Lozingen van methaangas is het schadelijkste meest schadelijke gas voor het milieu, met directe invloed op het broeikaseffect. Bodemverontreiniging moet aangepakt worden door saneringen, geen doofpotpoletiek meer aub. Dringend ijveren om dit te laten opvolgen door de provincie ipv de lokale besturen. Vandaag moeten we actie ondernemen, want het is eigenlijk al veel te laat!!

Meer controles en gepaste sancties bij milieuovertredingen. Deze materie en bevoegdheden weg halen bij het lokale bestuur, de provincies deze zaken laten opvolgen en coƶrdineren want lokaal hebben bedrijven soms te veel macht op het plaatselijke bestuur. Meer inzage en transparantie voor omwonenden, inwoners en belanghebbenden. Vervuilende bedrijven in alle gevallen weg houden/verplaatsen uit de nabijheid van scholen en dorpskernen.

Evergem
14-12-2018