171026025759f1dbc6688321 1667

De toekomst van Den Boulevard

Den Boulevard is een van de mooiste, historische straten in Mol. Het huidige RUP kiest de weg van zoveel mogelijk appartementsblokken, zonder kader. Wij willen éérst een visie creëren samen met alle betrokken partijen zodat de straat een nog grotere meerwaarde wordt en blijft voor alle Mollenaren.

Inwoners van Mol, ex-inwoners van Mol, toekomstige inwoners van Mol en liefhebbers van Mol.

Mol miste reeds enkele kansen om een open, groen en aantrekkelijk centrum te creëren. Den boulevard is 1 van de mooiste straten in Mol-Centrum en heeft enorm veel potentieel om nog meer bij te dragen aan de slogan MooiMol. Echter, de straat helemaal volbouwen met appartementsblokken met een maximale bebouwing en zonder enige vorm van samenhang zal de slogan eerder ontkrachten. De bewoners, maar ook andere Mollenaren, zijn daarom terecht bezorgd.

Wij willen door middel van dialoog tussen bewoners, Mollenaren en de lokale politiek een duurzame visie creëren rond de toekomst van Den Boulevard. Deze visie moet de slogan MooiMol ter harte nemen en vragen durven stellen als: wat is de meerwaarde voor Mol en haar inwoners? Hoe draagt het plan bij aan de levenskwaliteit van Mollenaren? Hoe kan de balans gevonden worden tussen kwaliteit en kwantiteit? ... De eerste stap die we vragen, is dialoog

Mol
29-09-2020