U, de petitionaris
141209 ninoofse poort brussels

Maak van de Ninoofse Poort in Brussel een veilige en kwalitatieve publieke ruimte

Kinderen en ouders van de Klimpaal, Freinetschool in Molenbeek, pikken niet langer dat: • plannen voor kwalitatieve heraanleg van de Ninoofse Poort lange termijnvisies blijken/blijven…
• elke dag fietsers en voetgangers, ook kinderen, hun leven riskeren om dit complexe kruispunt over te steken.

Kinderen en ouders van de Klimpaal, Freinetschool in Molenbeek Brusselse stedelingen

dat: • plannen voor heraanleg van kruispunt Ninoofse Poort lange termijnvisies blijk(v)en…
• elke dag fietsers en voetgangers, ook kinderen, hun leven riskeren om dit complexe kruispunt over te steken • oudere kinderen niet alleen naar school kunnen door "chaos" aan Ninoofse Poort • fietspaden er doodlopen • er te weinig veilige oversteekplaatsen zijn • de afstelling van verkeerslichten er verwarrend is • er nauwelijks openbare verlichting is

met aandrang om: • NU maatregelen te nemen om de veiligheid van de Ninoofse Poort te verbeteren • NU te denken aan onze schoolgaande kinderen

• SNEL werk te maken van een GLOBAAL project voor een uitdagende publieke ruimte met verblijfskwaliteit, alvast te genereren door snelle, tijdelijke stedelijke interventies met oog op lange termijn verbeteringen ("Tactical Urbanism")

We verwachten actie vòòr het te laat is en er (nog) slachtoffers vallen.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Ontvanger:
Brussels Hoofdstedelijk Gewest