U, de petitionaris

Openbaar vervoer voor iedereen, ook voor mensen met een handicap

Met de trein pendelen naar het werk, voor velen onder ons dagelijkse kost. Voor sommigen is het echter bijna onmogelijk. We moeten het signaal geven dat er meer rekening moet gehouden worden met mensen met een handicap. Je kan pas spreken over openbaar vervoer als iedereen meekan!

KVG Vorming bestuursleden leden vrijwilligers Vlaamse burgers

Francis Rombouts uit Tielen deed de test: hoewel hij reserveerde, contact met de NMBS opnam en zijn situatie uitlegde en verzekerd kreeg dat hij meekon, bleek dit niet het geval te zijn. Er was namelijk geen platform om hem met de rolstoel op de trein te tillen. En Francis is niet alleen. Helaas. Tielen is echter geen trieste uitzondering. Er zijn nog te weinig stations waar een assistentiedienst voor personen met een handicap voorzien is.

We willen jullie allen vragen deze petitie te tekenen. We moeten het signaal geven dat er meer rekening moet gehouden worden met mensen met een handicap die gebruik willen maken van het openbaar vervoer. Niet enkel in Tielen maar over gans Vlaanderen. Want je kan pas over openbaar vervoer spreken, wanneer iedereen meekan. Dus ook mensen met een handicap!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Ontvanger:
Openbaar-vervoerbedrijf