237a57ec0302002d21a4740eb39c24a2

Red materniteit AZ Delta Menen

1.196 ondertekeningen

Ben jij ook zo geschrokken van het nieuws dat er mogelijks 17 materniteiten zouden sluiten waaronder deze van AZ Delta Menen? Steun onze materniteit en laat door deze petitie te teken zien dat zij wel degelijk een draagvlak hebben. Laat van je horen en onderteken deze petitie.

• Inwoners van Menen en omstreken.
  • Iedereen begaan met de materniteit AZ Delta te Menen.

Ons land heeft te veel kraamafdelingen. Dat zegt het Federaal Kenniscentrum voor de Gezondheidszorg (KCE) in een nieuw rapport. Het Kenniscentrum heeft berekend dat een kraamafdeling jaarlijks minstens 557 bevallingen moet uitvoeren om kostenefficiƫnt te zijn. Met 27 bevallingen tekort dreigt AZ Delta Menen daar ook onder te vallen.

Wij begrijpen dat onze zorg financieel onder druk staat maar overgaan tot sluiting van een kleinschalige en persoonlijke materniteit met een top team en geweldige reputatie gaat voor ons te ver. Er moet toch een ander alternatief zijn om het cijfermatige en menselijke karakter van de zorg samen te brengen zonder te drastische maatregelen. Velen zijn tevreden van hun diensten en willen op deze beroep blijven doen.

Regering
17-04-2020