1 ondertekening

Schaf de zomeruur af!

Schaf de zomeruur af omdat dit niet gezond is voor ons hart ritme en dat ook vooral in maanden november en december een nadeel is; omdat het dan pas om 9.45 uur pas licht wordt. Ook dan blijven de mensen veel te lang op tijdens de maand juni en juli en dit in het nadeel voor de mensen die volgende dag vroeg moeten werken met soms gevolgen van dien: stress, oververmoeid tot gevolg van ongelukken.

De voorstanders van winteruur.

Dat tijdens de zomeruur langer licht is klopt niet! De natuur beslist wanneer het donker is, want een zonsondergang duurt ongeveer 30 min de zon moet volledig onder de horizon zijn en daar mee is het nog altijd een beetje licht (dit noemt men schemeren); wat ook leuk kan zijn. Ook zijn de mensen veel vermoeiender dan tijdens winteruur en dat komt om dat in juni tot 23.30 uur licht is en men hierdoor laat opblijven om dat ze na hun werk nog een terrasje gaan doen tot 23 uur en soms later, dan weer de volgende dag vroeg uit de veren om te gaan werken en dit na een korte nacht. Ook is er een studie te zijn dat tijdens zomer uur veel meer hart aanvallen zijn en ook ongevallen. Dus zomer uur is niet goed voor de gezondheid.

Laten we een proef doen door bijvoorbeeld van maart tot maart volgend jaar op zomeruur en dan van maart volgend jaar 2021 terug op winter uur tot het jaar (2022) daarop. Daarna kunnen we stemmen.

onderteken de petitie Schaf de zomeruur af!.

• 26 dagen geleden anoniem