Foto   aankondiging op perceel   totaal img 0846

Stop de bouw in agrarisch gebied

Teken voor de bescherming van de natuur en landschap. Het gaat hier om een perceel te midden van weiden en velden in agrarisch gebied, waar het nog rustig wonen is en waar wandelen, fietsen en paardrijden voor iedereen nog een plezier is. Hier heeft men de intentie om een opslagloods/werkplaats te bouwen van maar liefst 30mx20mx7,5m, een hoofdgebouw, ook een huisvesting wordt voorzien voor seizoensarbeiders, een winkel, 10 parkeerplaatsen en eventuele uitbreiding met een tweede loods op de Paapbosstraat te Aarschot met hoofdactiviteit: Imker. (Kadastraal gekend als afdeling 29001, sectie C, perceel 72E). Dit is geen klein project. Dit is al een echt bedrijf. Hoort dit thuis in agrarisch gebied aangrenzend aan een woonzone waar rust en natuur nog een plaats hebben en zeer gewaardeerd worden? Als het hier gebeurt, kan het ook in uw buurt gebeuren en misschien voor u het weet.

Wij, bezorgde inwoners, omwonenden, jong en oud, voor wie rust, milieu en bescherming van agrarisch gebied belangrijk is.

beroepsaktiviteit: Imker?? Waar moeten deze bijen hun nectar halen? In deze omgeving staan geen fruitbomen, hier zijn geen bloemenvelden! Plant bomen zoveel je wil, zet korven zoveel je wil. Ze zijn van harte welkom (misschien nog met een helpende hand van de buurtbewoners). De bouw in het dal zal ook storend zijn in dit fantastisch glooiend heuvellandschap. De Paapbostraat is 2,7m breed; de verwachting is dat het sluipverkeer in en uit de werkloods/winkel hier nier thuishoort. Wandelaars, fietsers en paardrijders (manège in Haterbeekstraat is nabij) zijn hier volop en veel aanwezig; kinderen kunnen hier ook veilig spelen. Het perceel waarvan sprake is, is het laagste punt in Bergvijver (omvangbekken Aquafin is vlakbij). Dit is overstromingsgebied bij zware regenval en is al meermaals overstroomt. De buurt (woningen) zullen meer last krijgen ten gevolge van de verharding van de nieuwbouw waarvan sprake. De rust van deze buurt zal danig verstoord worden voor de omwonenden, jong en oud voor wie rust, milieu en bescherming van natuur belangrijk is en hiervoor ook komen wonen zijn. Bergvijver is ook waterwinningsgebied, er zijn bronnen aanwezig.

Stop de bouw. Stop het sluipverkeer. Stop de verstoring in een agrarisch gebied. Stop de verstoring van het landschap. Stop de verstoring van een rustige buurt. Stop dit in het kader van de betonstop door meer verharding van weiden met extra gevolgen voor de buurthuizen.

Hoofddoel: Wij, bezorgde inwoners, omwonenden en belanghebbenden, jong en oud voor wie rust, milieu en bescherming van agrarisch gebied op de 1ste plaats staat.

Help ons het stadsbestuur/dit project een halt toe te roepen en onderteken deze petitie. Dank voor uw steun.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Aarschot
15-05-2019