U, de petitionaris
Orekas met zicht op osschot

Stop de verloedering van Orleanstoren in Aarschot

Als je de stad Aarschot in enkele beelden zou samenvatten, denk je meteen aan de OLV Kerk, 's Hertogenmolens en ... Orleanstoren. Alleen werd dit symbool voor de stad de laatste decennia helemaal verwaarloosd. Tijd voor de overheid om in actie te komen.

Alle mensen met een hart voor de stad Aarschot en voor Orleanstoren in het bijzonder

Orleanstoren is een van de weinige overblijfselen van de oude stadsomwalling rond Aarschot, gebouwd in de periode 1360 - 1365. Als dusdanig is het een onmiskenbaar deel van het stadspatrimonium. Al decennia lang wordt de toren verwaarloosd. De stad startte in 2012 wel een project om Orleanstoren en de buurt eromheen op te waarderen, maar sindsdien bleef het oorverdovend stil. Hoog tijd voor actie dus!

Wij vragen de stedelijke overheid om dringend werk te maken van een duurzame bescherming van Orleanstoren. Door de toren en de omgeving er rond op te waarderen, door er opnieuw een mooi uitkijkpunt over de stad van te maken, en door er een gezellige plek van te maken, zullen bewoners en bezoekers van de stad er opnieuw graag naartoe trekken. En kunnen de Aarschottenaars opnieuw fier zijn op hun Orleanstoren.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Ontvanger:
Aarschot