Tweedeverblijf bezoeken moet kunnen!

In het kader van de COVID-19 maatregelen wil men het bezoek aan het tweede verblijf doorschuiven, maar wel musea, dierentuinen en markten gaan openen(?)! Een bezoek aan het tweede verblijf, met in achtneming van de maatregelen is veiliger dan met zijn allen naar de dierentuin, musea... Begrijpen wie kan!

Eigenaars van tweede verblijven die wel belastingen en taksen betalen !

Beperkende maatregelen opvolgen in een tweede verblijf houdt geen hoger risico in dan thuis hetzelfde te doen. Niemand legt de reden om een tweede verblijf niet meer te bezoeken uit, betalen mogen we, genieten niet! Compensaties op de taksen, gewestelijk, provinciaal en gemeentelijk worden niet aangekondigd, hoe lang betalen we nog zonder te mogen genieten van het uitzicht?

• Vanaf 18 mei tweede verblijvers toelaten naar hun verblijf te gaan, alleen de eigenaars met eigendomstitel.
  • Tot toelaten van de toeristische uitstappen niemand anders ontvangen in het tweede verblijf en strikte naleving van alle andere beperkingen
  • Minstens voor de derving van genot door dit impliciet (niet expliciet) verbod via het MB een compensatie

Regering
06-08-2020