U, de petitionaris

Vergunning tot het stallen van campers te Boechout

De gemeente Boechout besliste onlangs om een voormalige tuinder in de Olieslagerijstraat geen verdere vergunning tot het stallen van campers te verlenen. Hierdoor dreigen meer dan 100 huurders letterlijk op straat terecht te komen. Er is immers een schrijnend tekort aan stallingplaatsen! We vragen dat de gemeente deze vergunning opnieuw in overweging neemt nadat ze zich van de toestand ter plaatse heeft vergewist.

de eigenaren van de campers, hun familieleden en vrienden die er gebruik van maken

De gebouwen van een voormalig tuinbouwbedrijf in de Olieslagerijstraat te Boechout zijn een droom van een stallingplaats voor campers. De vaste betonnen vloer, de aanwezigheid van elektriciteit en water, de toegangscontrole, enz. zorgen voor een comfortabel, veilig gevoel. Onze aanwezigheid zorgt voor sociale controle; er is geen leegstand en we dragen bij aan de inkomsten van zelfstandigen uit de buurt. De huurders vinden bovendien binnen een aanvaardbare afstand geen alternatieve stalling. Als geen vergunning wordt gegeven door de gemeente Boechout dreigen meer dan 100 huurders letterlijk op straat terecht te komen.

We vragen dat de gemeente Boechout deze vergunning opnieuw in overweging neemt nadat ze zich van de toestand ter plaats heeft vergewist. De stallingplaats tast immers op geen enkele wijze het landelijk karakter van de omgeving aan en wordt door de eigenaren prima beheerd en onderhouden. De beslissing om deze locatie als stallingplaats op te heffen zou een maatschappelijk probleem nog groter maken. De meer dan 100 huurders zullen u dankbaar zijn!

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Ontvanger:
Boechout