De versperringspaaltjes van de Rozenweg moeten weg

Paaltjes_rozenweg

Bij urgenties waarbij ambulance, Mug en/of brandweer moeten uitrukken, staan de paaltjes in de Rozenweg in de weg. De diensten moeten terugkeren om via Tulpen- of Dahliaweg in de Rozenweg te geraken. Dit zorgt voor een misschien wel (levens)gevaarlijk oponthoud.

Inwoners van de Rozenweg in Keerbergen

Op woensdag 29 april laatstleden reden een ziekenwagen en de Mug voor een dringende oproep met loeiende sirene de Rozenweg in. Ze moesten onverrichterzake achteruit rijden en terugkeren, omdat de paaltjes de toegang tot de Rozenweg verhinderden. Dit is al minstens de vierde keer dat hulpdiensten kostbare tijd verliezen doordat ze tevergeefs via Rozenweg 3 de Rozenweg trachten te bereiken. Dit is soms een zaak van leven of dood (in dit geval van een baby van een jaar) en dit kan zo niet langer.

Wij wensen dan ook
- dat de paaltjes definitief verdwijnen en dat de directe toegang tot de Rozenweg niet enkel meer voor Rozenweg 3 geldt,
- dat er net als bij Dahlia- en Tulpenweg het verbodsteken "enkel plaatselijk verkeer" komt.

onderteken de petitie De versperringspaaltjes van de Rozenweg moeten weg.

• 25 dagen geleden Guy Kestens Keerbergen