Elektrificatie spoorlijn Mol-Hamont (L19)

1.415 ondertekeningen

Vanaf maandag 14 dec. a.s. kunnen er elektrische treinen rijden tussen Herentals en Mol. Een goede zaak, maar het kan nog beter. Om een volwaardige en snellere reizigersdienst uit te bouwen tussen Noord-Limburg en Antwerpen, is de elektrificatie van de spoorlijn Mol-Hamont (L19) noodzakelijk. Graag uw steun voor onze eis DAT ER ZO SNEL MOGELIJK wordt geëlektrificeerd vanuit Mol naar Hamont. Noord-Limburg heeft ook recht op een volwaardige elektrische treindienst!

vTv - Vereniging TreinreizigersVervoer, gebruikers van spoorlijn L19, andere belanghebbenden en sympatisanten

• dat de tweede fase van de elektrificatie van spoorlijn 19 tussen Mol en Hamont nog niet gestart is;
  • dat het mogelijk uitstel van deze werken de uitbouw van een comfortabel en modern reizigersvervoer voor Noord-Limburg hypothekeert en bovendien kan zorgen voor een mindere bediening van Noord-Limburg als de rechtstreeks lijn Antwerpen-Hamont onderbroken wordt in Mol voor een overstap op elektrische treinen;
  • dat de inzet van materieel op een volledig geëlektrificeerde spoorlijn WEL meer mogelijkheden geeft: minder vervuilend voor het milieu, verscheidenheid aan elektrisch materieel (enkeldeks/dubbeldeks), meer comfort,...;
  • dat het onaanvaardbaar is dat de elektrische bovenleiding stopt in Mol.

dat de spoorlijn L19 zo snel mogelijk wordt geëlektrificeerd vanuit Mol naar Hamont.

Huidige status

Deze petitie staat niet open om ondertekeningen te verzamelen.

Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen (NMBS)
13-01-2016
Status: