U, de petitionaris

Verplichte sluiting kapsalons tijdens de Corona crisis

Volgens de maatregelen van de federale regering, moeten winkels die de social distancing van 1,5m niet kunnen garanderen de deuren sluiten. Echter mogen kapsalons, 1 op 1 op afspraak, blijven werken. De gezondheid van de kapper mag niet op het spel gezet worden! Teken deze petitie, bedankt.

Kappers, burgers, sympathisanten

De genomen maatregelen zijn niet voor iedereen gelijk. Een kapsalon is geen essentiƫle sector en kan onmogelijk de verplichte maatregel van social distancing van 1,5m handhaven. Echter mag een kapsalon toch, 1 op 1 op afspraak, open blijven waardoor een groot besmettingsgevaar mogelijk is voor zowel de kapper als klant.

De gezondheid van de kapper, klant en de gele sector primeert. Om de verspreiding van dit virus tegen te gaan, verzoeken wij om net zoals bij alle andere bedrijven de maatregelen ook bij kapsalons in voege te laten treden. Dit wil zeggen een verplichte sluiting van kapsalons, omdat de social distancing van 1,5m onmogelijk kan nageleefd worden.

Ondertekenen

We e-mailen u een link waarmee u uw ondertekening kunt bevestigen. Uw gegevens worden niet doorgespeeld aan derden en blijven bij de Stichting Petitie.be. Meer hierover leest u in onze privacyverklaring.

Ontvanger:
Regering