Nu geldt voor een tweede woonst of roerende goederen (cash, auto, juwelen) boven de 50.000€ een progressieve belasting die tot 27% kan oplopen! In Frankrijk geldt al langer een volledige vrijstelling voor de langstlevende echtgenoten en wettelijk samenwonenden. Dat moet ook in Vlaanderen ook, NU.

die vinden dat na alle betaalde belastingen bij de dood van de partner weer te veel betaald moet worden

Dat nu geldt dat voor een tweede woonst of voor roerende goederen (cash, auto, juwelen) boven de €50.000 een progressieve belasting tot 27% kan oplopen! In Frankrijk geldt het al langer een volledige vrijstelling voor de langstlevende echtgenoten en wettelijk samenwonenden. In Vlaanderen moet dat ook, dat vindt iedereen meer dan rechtvaardig bij het overlijden van een geliefde partner. Iedereen betaalde al zoveel belastingen, ook op spaargeld.

Dat deze maatregel om belastingvrij te erven voor de langstlevende, die zelfs is opgenomen in de startnota voor de nieuwe Vlaamse regering, wordt uitgevoerd!

onderteken de petitie Rechtvaardigste belastinghervorming NU: langstlevende partner erft belastingvrij.

• 5 dagen geleden michele sprengers alberttraat 31 2018 antwerpe,
  • 11 dagen geleden Brigitte Ramaekers Hasselt