Het stadsbestuur van Brugge heeft een nieuw mobiliteitsplan dat nu realiteit wordt: een ander parkeerbeleid waarbij men wil dat iedereen meer buiten de stad zou parkeren. Daarbij zal wel weer open ruimte sneuvelen; groene ruimte moet voor altijd plaats maken voor Koning Auto, alweer! En dan nog een RAMP-parking willen verkopen als 'tijdelijk'(lees:verder uit te breiden,betonneren) en maar enkele bomen die weg moeten.. Voor wel 450 plaatsen zal met moeite nog iets overschieten denk ik :( alsook het W & Z gebied aan de overzijde van het kanaal (BPA 102 Baron Ruzettelaan Zuid-West) dat op de kanaalfolder van Natuurpunt "Onder de Katelijnebrug" werd gedoopt. Als stem van de bossen en het leefmilieu willen wij pleiten voor het maximaal behoud van de groene longen in de brede stationsbuurt. Er zijn hier mogelijkheden om groen in de buurt te beschermen als 'ecologische stapstenen' voor de verbinding van de natuurwaarden langs het kanaal met de Brugse vesten. Het volgieten met grind en asfalt is politiek van decennia geleden. In plaats van een stadscamping of -parkje krijgen we asfalt
die voor een leefbaar gezond groen wonen zijn
Het stadsbestuur van Brugge heeft een nieuw mobiliteitsplan dat nu realiteit wordt: een ander parkeerbeleid waarbij men wil dat iedereen meer buiten de stad zou parkeren. Daarbij zal wel weer open ruimte sneuvelen; groene ruimte moet voor altijd plaats maken voor Koning Auto, alweer! Nog steeds heeft men niet begrepen dat het gedaan moet zijn met groen laten verdwijnen voor meer BETON.
Daarom eisen wij - de stop van meer parkeerplaatsen, van meer BETON - respect voor het aanwezige groen en rustplaatsen bij de stad